AGENȚIA PENTRU DEZVOLTARE REGIONALĂ VEST

Noutăți

Alte 10 tramvaie noi și moderne, cu bani europeni, pentru municipiul Arad. A fost semnat contractul de finanțare!

Investițiile în modernizarea transportului public de călători și mobilitatea urbană […]

Mai mult
Ghid în consultare publică: Apel de selecție a beneficiarilor de servicii suport pentru digitalizare, destinat IMM-urilor prin intermediul EDIH DIGIVEST

Consorțiul DIGIVEST, format din ADR Vest (lider de proiect), Clusterul Regional Tehnologia Informațiilor […]

Mai mult
PTJ: Fișele de proiect pot fi depuse în cadrul platformei „Tehnologii strategice pentru Europa” – STEP

Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, în calitate de Organism Intermediar […]

Mai mult
PTJ: Apel pentru idei de proiecte: Tehnologii strategice pentru Europa

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, prin Autoritatea de Management pentru […]

Mai mult
Arhiva
  1. Home
  2. /
  3. Noutăți
  4. /
  5. Digitalizarea sistemului de coordonare...

Digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții – măsuri în vigoare de la 1 iunie 2020

18/05/2020

În Monitorul Oficial a fost publicată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 65 din 2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții pentru perioada de programare 2014-2020.

Actul normativ prevede că, începând cu data de 1 iunie 2020, autoritățile de management, organismele intermediare și beneficiarii proiectelor cu finanțare din fonduri europene structurale și de investiții din cadrul programelor operaţionale, inclusiv Programul Operaţional Regionalau obligaţia să emită, să primească și să prelucreze documentele aferente apelurilor de proiecte, contractelor de finanțare/ordinelor/deciziilor de finanțare, actelor adiționale la acestea, cererilor de rambursare, de prefinanțare şi de plată, dosarele achizițiilor publice, rapoartelor de progres, precum și alte categorii de documente care stau la baza implementării proiectelor numai prin intermediul sistemului informatic SMIS2014+/ MySMIS2014.

De asemenea, începând cu 1 iunie 2020, corespondența între autoritățile de management, organismele intermediare și beneficiari se va derula numai în format electronic. Fiecare dintre părți este obligată să își organizeze Registrul de evidență electronică a corespondenței și organizarea electronică a arhivei pentru aceste documente.

Prin corespondență între părți se înţelege: e-mailuri, notificări prin intermediul sistemului SMIS2014+/MySMIS2014, solicitări de clarificări/ răspunsuri la clarificări, precum și orice alte documente electronice necesare în derularea proiectelor.

Modificarea contractelor de finanțare/ ordinelor/ deciziilor de finanțare de către autoritățile de management/ organismele intermediare/ beneficiari, prin act adițional/ notificare care necesită avizul autorității de management/ organismului intermediar, se derulează doar prin sistemul informatic SMIS2014+/MySMIS2014, în format electronic.

Autoritățile competente în domeniul eliberării acordurilor/avizelor/certificatelor pentru proiectele cu finanțare din fonduri europene trebuie să organizeze primirea documentațiilor aferente și emiterea acordurilor/ avizelor/ certificatelor în format electronic.

Textul complet al OUG nr. 65/ 2020 poate fi consultat accesând http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/225522.

© ADR Vest - Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest | realizat de DowMedia