Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, în calitate de Autoritate de […]
Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest, în calitate de Autoritate de […]
Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest, în calitate de Autoritate […]
Investițiile în educație continuă, în Regiunea Vest, cu modernizarea instituțiilor […]
Consorțiul DIGIVEST, format din ADR Vest (lider de proiect), Clusterul Regional Tehnologia Informațiilor […]
Comisia Europeană a adoptat două inițiative menite să consolideze contribuția educației și formării la redresarea UE în urma crizei provocate de coronavirus.
Creionând o viziune asupra Spațiului european al educației, care va fi creat până în anul 2025, Comisia propune noi inițiative, mai multe investiții și o cooperare strânsă între statele membre, astfel încât europenii de toate vârstele să beneficieze de oferta UE în materie de educație și formare.
Inițiativele vor analiza diferite modalități de îmbunătățire a calității, în special în ceea ce privește competențele de bază și cele digitale, de a dezvolta caracterul incluziv al educației școlare și atenția față de aspectele de gen, precum și de a ameliora rezultatele școlare. Totodată, ele vor contribui la o mai bună înțelegere a schimbărilor climatice și a sustenabilității, vor încuraja ecologizarea infrastructurii educaționale, vor sprijini profesia de cadru didactic, vor dezvolta în continuare universitățile europene și vor consolida conectivitatea dintre instituțiile de învățământ și de formare, precizează reprezentanții Comisiei Europene în România.
Spațiul european al educației le va permite tuturor tinerilor să beneficieze de cea mai bună educație și formare și să găsească locuri de muncă peste tot Europa. Această politică prevede ca, pe întreg teritoriul UE, tinerii să poată să își desfășoare o parte din studii în străinătate, diplomele de învățământ școlar și superior să fie recunoscute în toate țările UE, toți cetățenii să știe două limbi străine și toată lumea să aibă acces la o educație de înaltă calitate, indiferent de nivelul socio-economic.
Comisia a adoptat, de asemenea, un nou Plan de acțiune pentru educația digitală, care reflectă învățămintele desprinse din criza provocată de coronavirus și schițează planul unui ecosistem educațional digital de înaltă performanță, cu competențe digitale dezvoltate pentru transformarea digitală.
„Este un apel la acțiune pentru o cooperare mai strânsă între statele membre la nivel european, precum și între părțile interesate, pentru a face ca sistemele de educație și formare profesională să fie cu adevărat adecvate pentru era digitală. Criza provocată de coronavirus a plasat învățarea la distanță în centrul practicilor educaționale. A ieșit astfel în evidență nevoia presantă de a îmbunătăți educația digitală, ca obiectiv strategic esențial”, mai arată reprezentanții CE.
Planul de acțiune pentru educația digitală (2021-2027) propune un set de inițiative pentru o educație digitală de înaltă calitate, incluzivă și accesibilă în Europa.
„Spațiul european al educației și Planul de acțiune pentru educația digitală sunt esențiale pentru redresarea și creșterea economică viitoare”, a declarat Mariya Gabriel, Comisar pentru inovare, cercetare, cultură, educație și tineret.
Detalii, pe site-ul reprezentanței Comisiei Europene în România: https://ec.europa.eu/romania/news/20200930_spatiu_european_al_educatiei_ro.