Investiții majore, pentru dezvoltarea învățământului superior în Valea Jiului și […]
Investiții majore, pentru dezvoltarea învățământului superior în Valea Jiului și […]
Cartierul istoric Fabric din Timișoara se va transforma radical în […]
Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest a investit peste 100 de […]
Noi investiții în învățământul superior, prin Programul Regional Vest 2021-2027: […]
În Monitorul Oficial a fost publicată Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 65 din 2020 privind unele măsuri pentru digitalizarea sistemului de coordonare și gestionare a fondurilor europene structurale și de investiții pentru perioada de programare 2014-2020.
Actul normativ prevede că, începând cu data de 1 iunie 2020, autoritățile de management, organismele intermediare și beneficiarii proiectelor cu finanțare din fonduri europene structurale și de investiții din cadrul programelor operaţionale, inclusiv Programul Operaţional Regional, au obligaţia să emită, să primească și să prelucreze documentele aferente apelurilor de proiecte, contractelor de finanțare/ordinelor/deciziilor de finanțare, actelor adiționale la acestea, cererilor de rambursare, de prefinanțare şi de plată, dosarele achizițiilor publice, rapoartelor de progres, precum și alte categorii de documente care stau la baza implementării proiectelor numai prin intermediul sistemului informatic SMIS2014+/ MySMIS2014.
De asemenea, începând cu 1 iunie 2020, corespondența între autoritățile de management, organismele intermediare și beneficiari se va derula numai în format electronic. Fiecare dintre părți este obligată să își organizeze Registrul de evidență electronică a corespondenței și organizarea electronică a arhivei pentru aceste documente.
Prin corespondență între părți se înţelege: e-mailuri, notificări prin intermediul sistemului SMIS2014+/MySMIS2014, solicitări de clarificări/ răspunsuri la clarificări, precum și orice alte documente electronice necesare în derularea proiectelor.
Modificarea contractelor de finanțare/ ordinelor/ deciziilor de finanțare de către autoritățile de management/ organismele intermediare/ beneficiari, prin act adițional/ notificare care necesită avizul autorității de management/ organismului intermediar, se derulează doar prin sistemul informatic SMIS2014+/MySMIS2014, în format electronic.
Autoritățile competente în domeniul eliberării acordurilor/avizelor/certificatelor pentru proiectele cu finanțare din fonduri europene trebuie să organizeze primirea documentațiilor aferente și emiterea acordurilor/ avizelor/ certificatelor în format electronic.
Textul complet al OUG nr. 65/ 2020 poate fi consultat accesând http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/225522.